Türkiye’nin en uzun demiryolu tünelinde ışık göründü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gaziantep’te Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Demiryolu Tüneli “Işığı Görmek” törene katıldı. Törende konuşan Uraloğlu, Gaziantep ve çevre illerden projenin tamamlanmasının ardından projenin özelliklerini ve değerini anlattı. “Yatırımlarımızla Türk Yüzyılının önemli kilometre taşlarını birer birer örmeye devam ediyoruz”Uraloğlu, Türkiye’nin en uzun çift tüp tüneli olan proje hakkında şu bilgileri verdi:
“Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı Garlarının ortası 32,5 kilometreden 17 kilometreye inecek. 60 km olan çalışma hızı 160 km’ye çıkacak. Yük treni seyahat süreleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenleri 60 dakikadan 10 dakikaya düşürülecek. Projemizde yer alan çift tüp tünelimizin ilki; 2020 Şubat ayında açılış sürecini tamamladık. 2021 Şubat ayında delme işlemine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı İstasyonu’na bağlayacağız. Projemiz ile Adana-Gaziantep arası yolculuk süresi de 1 saat 30 dakikaya düşecek.”
Bakan Uraloğlu, konuşmasında Gaziantep’te yapılan yatırımlara ve devam eden projelere de vurgu yaptı. Gaziantep sınırları içinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağı olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
“Nurdağı-Başpınar arası 70 km’lik Yüksek Hızlı Tren Hattı yapım çalışmalarımız devam ediyor. Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan elektrik işletmesi sayesinde “yeşil enerji koridorunun” değerli bir parçasını oluşturacağız. Sınırlarımızı elektriklendirerek, eş zamanlı olarak fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı enerji gereksinimlerini azaltacağız. Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu ulaşım sağlarken çevreci ve doğa dostu olmayı da önemsiyoruz. Gaziantep ilimizde gerçekleştirdiğimiz demiryolu projelerimiz sayesinde yılda 280 milyon lira elektrik tasarrufu ve 26 bin ton karbon salınımı tasarrufu sağlayacağız. Ayrıca İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya YHT ile Mersin Yenice’ye bağlanan Hızlı Tren projelerimizin devamı olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizde üretim çalışmalarımız devam etmektedir. hatları ile Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla. Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortasında 361 kilometre olan mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf sağlayacağız. Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin, Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep il sınırlarından geçerken, tamamlandığında 10’dan fazla ile ve çok sayıda hizmet verecek. çevre illerle birlikte ilçeler. . 2025 yılında bu projeyi tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Bu nedenle İstanbul’dan trene binen vatandaşlarımız, Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden Speed’in konforuyla inançlı bir yolculuk yaparak Osmaniye’ye oradan da Gaziantep’e seyahat edebilecek. Tren.
DEPREMİN KARANLIK İZLERİ SİLİNİYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta meydana gelen deprem felaketinin 11 ilde büyük yıkıma yol açarak 14 milyon kişiyi doğrudan etkilediğini ve binlerce kişinin hayatını kaybettiğini hatırlatarak, “Yüzyılın en büyük felaketinde çok güçlü bir zaman geçirdik. Ama çok şükür depremin karanlık izlerinin her geçen gün biraz daha silindiğini ve hayatın normal akışına dönmeye başladığını görüyoruz. Her gün bir önceki günden daha iyi durumdayız. Buraları eskisinden çok daha güzel hale getirmek bizim görevimiz. Yıkılması gereken binaların yıkımı, molozların kaldırılması, altyapının kurulması ve yeniden yapılanma çalışmaları ile bu normalleşme sürecini bir an önce bitirmek için gayretle çalışıyoruz. Tabii ki Nurdağı ve İslâhiye için, daha doğrusu Gaziantep’in tamamı için kolları sıvadık.”söz konusu.
YÜZYILIN FELAKETİ İLE YÜZYILIN DAYANIŞMASINI SAĞLIYORUZ
Bakan Uraloğlu, “Depremlerin yol açtığı zararların giderilmesi için mevcut demiryolu hatlarımızda, altyapı, sanat yapılarımız, üst yapı, EST, istasyon ve gar binalarımız ile diğer yapılarımızda meydana gelen hasarların giderilmesine yönelik çalışmaları ivedilikle hayata geçirdik. depremden etkilenen illerdeki bina ve tesisler. altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon, haberleşme ve sanat yapılarını yenileyerek, güzelleştirerek ve güçlendirerek, istasyon ve gar binalarımız ile söz konusu hatlar üzerindeki diğer bina ve tesislerimizde oluşan hasarları gidermek amacı ile ticari faaliyetlerine devam ederken; deprem nedeniyle kesintisiz olarak navigasyon hizmetlerinden ‘Deprem Hasar Giderme’ projemizi 2023 Yatırım Programına dahil ettik. Yüzyılın en büyük felaketinde, yüzyılın en büyük dayanışmasını gösterdik. İşimiz hizmet, gücümüz sizsiniz. Bugüne kadar nasıl Türkiye’nin önünü açan yatırımlar yaptıysak bundan sonra da ülkemizin aydınlık yarınları için karınca gibi çalışacağız.”dedi.
ÜRETİM VE İHRACATIN DEĞERLİ MERKEZİ
Güneydoğu’yu Akdeniz’e, Anadolu’yu Ortadoğu’ya bağlayan yolların kavşağında yer alan Gaziantep’in üretim, istihdam ve ihracatta ülkemizin nadide merkezlerinin ortasında yer aldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “2003 yılından bu yana bu önemli şehrin ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık 54 milyar 310 milyon lira harcadık. İlimiz sınırları içinde 377 kilometrelik bir demiryolu ağımız var ve yapımı devam eden birçok demiryolu çalışmamız var.dedi.